Nyheter

Publisert: 04.10.2021

Voldsom vekst i Aller Media skaper nye behov

Kommersiell direktør Chris Tallerås Steen ansetter ny salgsdirektør og ny daglig leder i Adlink.

NYE OPPGAVER: Gøril Karlsen Thu (til venstre) blir nå salgsdirektør hos Aller Media. Hillevi Forsman (til høyre) blir daglig leder i Adlink. Chris Tallerås Steen er veldig fornøyd med å ha fått riktige personer på plass i begge rollene. Foto: Aksel Sørbye
NYE OPPGAVER: Gøril Karlsen Thu (til venstre) blir nå salgsdirektør hos Aller Media. Hillevi Forsman (til høyre) blir daglig leder i Adlink. Chris Tallerås Steen er veldig fornøyd med å ha fått riktige personer på plass i begge rollene. Foto: Aksel Sørbye

Hos Aller Media øker både lesertall og brukertall, tilliten til redaktørstyrte medier styrkes, og reklameinntektene øker.

– Vi er i inne i en voldsom fremgang – og det gleder oss. Vi ser at vi lykkes med både tradisjonelle og nye inntektsstrømmer, sier Aller Medias kommersielle direktør.

– Vi har allerede et godt etablert kommersielt lag hos oss. Men vi ønsker å bli enda bedre. Derfor gjør vi nå endringer i ledergruppen og ansetter 2 av de beste hodene til å lede hvert sitt viktige område, sier Chris Tallerås Steen.

Ny salgsdirektør

Gøril Karlsen Thu går inn i rollen som salgsdirektør hos Aller Media. Hun starter 1. oktober.

Dermed forlater Gøril Karlsen Thu rollen som kommersiell leder i Aller TV. Hun startet i Aller Media som kommersiell partneransvarlig i januar 2018. Før det, har hun jobbet de siste 13 årene med ulike former for mediesalg, blant annet hos Microsoft og Schibsted.

– Jeg gleder meg veldig til å gå inn i rollen som salgsdirektør. Jeg kjenner Aller Media meget godt gjennom snart fire fine år i selskapet. Mediesalg har endret seg mye i løpet av de siste årene, med stor grad av partnersamarbeid og skreddersøm for våre annonsører. Det gleder jeg meg til å lede videre, sier Gøril Karlsen Thu.

– Gøril har det som skal til for å gå rett inn i rollen. Hun har stor gjennomføringskraft, kjenner folk, fag og forretning i Aller fra innsiden. Hun passer perfekt i rollen som salgsdirektør, og er troverdig, kunnskapsrik og offensiv, sier Chris Tallerås Steen.

Ny leder for Adlink

Fra og med 1. oktober går Hillevi Forsman over i rollen som daglig leder i det Aller-eide selskapet Adlink der hun skal lede Aller sin satsing på podcast- og influencer-markedsføring. Forsman har frem til nå vært leder i Aller Concept Store.

«Aller Concept Store har hatt en eventyrlig utvikling de siste årene, og å ha vært med å bygge dette bunnsolide, hardtarbeidende og kreative teamet er jeg vanvittig stolt av. Nå skal det bygges igjen, denne gangen i Adlink, og jeg gleder meg til å ta fatt på oppgaven», sier Forsman.

-Hillevi er utrolig flink med folk og innovasjon, hun skaper og utvikler ting sammen og med folkene sine, det er gøy, innovativt og stor gjennomføringskraft på teamene Hillevi leder, så dette området har jeg store forventninger til, sier Chris Tallerås Steen