Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
I dag gikk årets Bilfrokost av stabelen! Under det årlige arrangementet hører vi fra fageksperter som gir oss et innblikk i dagens bilmarked, etterfulgt av presentasjon av Den store bilindeksundersøkelsen. I år fylte vi salen med ivrige kunder, samarbeidsbeidspartnere og kollegaer, for en innholdsrik morgen.
På scenen tok ekspertene et dypdykk i bilbransjen og gav oss god innsikt i utfordringene som preger markedet i dag. Senere ble to enestående bilcaser presentert på scenen som sannelig viste den fantastiske kraften i Aller Medias univers.
Til slutt presenterte Anders. G. Hovde fra Kantar Den store bilindeksundersøkelsen for 2022. I år tok Volkswagen 1. plassen og den gjeve tittelen som Norges mest attraktive bilmerke, tett etterfulgt av Toyota på 2. plass og BMW på 3.plass.
- Denne kategorien er beregnet ut fra flere variabler. Indeksen har som mål å se på styrkeforholdet mellom de ulike merkene, basert på kjennskap, inntrykk, vurdering, preferanse og tilfredshet. Pallen i år består av tre bilmerker som har utmerket seg hele året, og det var veldig tett i toppen, sier Hovde.
Årets Bilindeksen beregnet også fem delindekser, noe som er nytt for årets undersøkelse, og som gjorde at flere bilmerker hevdet seg i ulike kategorier.
Volkswagen - Norges best kjente bilmerke. Rangeringen viser bilmerket som norske bilkjøpere kjenner best til.
Porsche - Norges best likte merke, og er merket bilkjøpere har best inntrykk av.
Toyota - Beste merkeforhandler. Denne merkeforhandleren har høyest tilfredshet og preferanse.
Porsche - Norges mest lojale kunder. Dette er merket som egne kunder prefererer i størst grad.
BYD - Norges mest kjente nykommer, og er merket som flest nybilkjøpere har hørt om.
Tusen takk til alle som deltok på årets Bilfrokost!