Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Kreativt innhold basert på god innsikt skapte vinnercaset. Se intervjuet og les juryens begrunnelse!
Annonsører, byråer og kollegaer samlet seg på Mesh for å kåre en vinner av Aller Best 2017. I år var det Citroën, Starcom og Henrik Staib, strategisk konsernkundeansvarlig i Aller Media, som stod bak vinnercaset. Kampanjen bygget videre på og styrket de assosiasjoner folk hadde til Citroën og knuste målet om antall konverteringer til prøvekjøringer.
Juryens begrunnelse lyder som følger:
Juryleder Chris Tallerås Steen skrøt av en meget solid og gjennomarbeidet vinnercase.
– Kunde og mediebyrå ga Aller stort spillerom, noe som førte til en utradisjonell bilkampanje hvor fokus ble flyttet fra tekniske og harde egenskaper til følelser og myke verdier. Video blitt tatt i bruk på en spennende måte og tilpasset med målgruppestyring og et bredt utvalg av distribusjonsflater. Caset viser at det kan lønne seg å tenke nytt da det fikk veldig gode resultater.
Andreplassen gikk til Høie, Carat og Marian Hagen Østby, Key account manager i Aller. Bente Klemetsdal, konserndirektør for salg og marked ga juryens begrunnelse for både andre og tredjeplassen.
– Kunden ønsket økt kjennskap og øke trafikk til nettbutikk. Caset ble bygget på Aller konsepthjul, hvor Aller universet ble benyttet på en utmerket måte. Gjennom strategien fikk kunden eksponert produktene sine til riktig målgruppe og trafikken til nettsiden øket med 400%.
Tredjeplassen gikk til Help forsikring, Futatsu og Rebecka Killingstad, strategisk konsernkundeansvarlig i Aller.
– Kunden utfordret Aller til å finne løsninger på distribusjon og dekning. Outstream ble lansert og brukt for første gang i kombinasjon med et retargeting-løp med levende bilder.