Caser

Publisert: 11.01.2018

Kärcher til finalen i Aller Best 2017

Kärcher er godt kjent som leverandør av høytrykkspylere. Nå skulle de bygge kunnskap om tilleggsprodukter.

For å nå målgruppen var content et sentralt produkt og Aller ble en naturlig samarbeidspartner. Det ble satt krav blant annet til at video skulle produseres, at det skulle distribueres til gitte tider og at det skulle samles inn data fra innholdssidene. Jannikke Holtlund, KAM i Aller, tok utfordringene på strak arm og fikk jobben med å produsere åtte filmer og artikler som skulle ta for seg tips for bruk av Kärchers produkter.

Står sterkt som totalleverandør av produksjon og distribusjon

– Kärcher ønsket å øke kjennskap om produktene deres, og ikke minst om det brede utvalget. Kombinasjonen med Din Side og videoinnhold passet perfekt. Som et delmål ønsket Kärcher/Maxus å se om dette kunne bidra til økt salg i nettbutikk i kampanjeperioden. I samarbeid med Redink, leverte vi både produksjon og distribusjon, sier Holtlund.

En detaljert analyse gjort i Aller sin innsiktsavdeling kunne fortelle oss at alle sakene hadde lang lesetid, at få lesere hoppet av underveis og ikke minst at det ble konsumert veldig mange timer med videoinnhold.

Et suksessfullt samarbeid

Etter første halvdel av kampanjen har Kärcher sett en kraftig økning av både besøk og salg i nettbutikk. De opplevde en vekst på hele 30 % i kampanjeperioden og salget økte med hele 40 % i forhold til samme periode i fjor.

– Takket være innholdssamarbeidet har Kärcher solgt flere produkter de aldri før har solgt i nettbutikken, og har forespørsler fra forhandlere som ønsker å ta inn tilleggsproduktene vist i filmene. Innholdet er også plukket opp av Kärchers internasjonale samarbeidspartnere, samt at Amazon har forespurt om å få bruke en av videoene, sier Didrik Rasmussen, Client Account Manager i Maxus.

Les mer om Aller Best 2017 her

– Vi jobbet tett med Aller Media gjennom hele caset og er nødt til å gi en stor tommel opp til hele Aller for gjennomføringen av første del av dette samarbeidet. Leveransen byr på høy kvalitet og Aller oppleves som meget samarbeidsvillig og kanskje viktigst av alt; det gjøres mye godt analysearbeid. Dette gjør det enkelt, både for oss og kunde å si at dette samarbeidet var en stor suksess, avslutter Rasmussen.

Vinneren av Aller Best 2017 kåres under fest og prisutdeling i februar 2018 – og premien er en tur til CANNES LIONS 2018. Tidsfrist for innlevering av caser til Aller Best 2017 for tredje kvartal er fredag 13. oktober 2017.

Se en av reklamefilmene i finale-caset for Kärcher her: