Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Folk flest bruker ullvaskemiddel til plagg laget av 100% ull. Det mange ikke vet er at de også bør vaske plagg med så lite som 5% ull med ullvaskemiddel, slik at enzymer i vanlig vaskemiddel ikke spiser opp og ødelegger ullfibrene.
Dette ville Milo gjøre noe med. I tillegg ønsket de å beholde sin posisjon i markedet som eneste vaskemilddel for ull.
Målet for kampanjen var
- Vi valgte å plassere hele budsjettet vårt i Aller Medias univers, sier Torbjørn Furu Krogstad, Senior Media & Communication Manager, Orkla Home & Personal Care.
Til tross for økt konkurranse i markedet der alle aktører har ullvaskemiddel, og gjerne til en lavere pris, klarte Milo å oppnå en helt vanvittig reklameoppmerksomhet i kampanjen.
De økte Top of Mind og forsterket assosiasjonen til at «Selv plagg som inneholder kun 5% ull bør vaskes med Milo». I tillegg var det en markant økning i kjøpsintensjonen til ikke-brukere.
“Aller presenterte et løsningsforslag som vi virkelig hadde troen på. Ikke bare hadde vi troen på at dette skulle bli en god løsning, men vi fikk også bevist dette i de svært gode resultatene vi oppnådde."
- Aurora Bjerke Nilsen, Digital Manager, OMD
- Vi har malt de digitale flatene Milo-rosa, brukt ekte mennesker til å drive ullvaskeskole, og inspirert hele Norge til å bli flinkere til å ta vare på ulltøyet, sier Furu Krogstad.
Basert på innsikt fra Aller Media lagde vi en rosa 360-utforming med utgangspunkt i en premium content-sak. Siden klesmerket Pierre Robert har samme målgruppe, ble de invitert med på laget for å forsterke budskapet.
Vi besøkte en barnefamilie som ble kledd opp i Pierre Robert fra topp til tå, og som ga gode råd om vask av plagg med ull.
- Vår fotograf Rasmus Skaug tok masse flotte bilder hjemme hos familien, som vi brukte på tvers av content og display for å få en helhet i kampanjen. Vi kjørte også sponsorat på Rød Løper med blant annet produktplassering og konkurranser, sier Lisbeth Langnes, strategisk kundeansvarlig i Aller Media.
Resultatene viser en skyhøy oppmerksomhet
72% sa at de som følge av kampanjen vil kjøpe Milo.
"Kampanjen er et resultat av et svært godt samarbeid på tvers av annonsør, byråer og medie. Et drømme-samarbeid, etter min mening!"
- Aurora Bjerke Nilsen, Digital Manager, OMD