Caser

Publisert: 01.10.2019

Norges første stemmestyrte annonse!

PrivatMegleren brukte ny teknologi for å svare på kundenes behov. Det sikret finaleplass i Aller Best - og en solid økning i leads

Privatmegleren 2 1170x610

- Det er egentlig feil å kalle det en annonse, sier administrerende direktør i SOL, Jan Thoresen.

- Det er en tjeneste som du kan velge å bruke eller la være. Tjenesten var den aller første av sitt slag i Norge - og kanskje i verden.

Samarbeidet mellom PrivatMegleren, Ko&Co og SOL/Aller Media ble en annonse du kan snakke med – for å få estimert verdien av din bolig. I tillegg til utvikling av tjenesten, bidro Aller også i mediemiksen med fullskjerm cross device, og en dekningspakke som inkluderer Dagbladet, DinSide, SOL, Se&Hør, KK og Vi.no

Utfordringene:

1. Hvordan skaffe leads - med de begrensninger GDPR-reglene som kom i 2018 legger?

2. Hvordan skille seg ut når alle meglere tilbyr gratis verdivurdering?

- Vi visste fra fjoråret at annonsen med best respons hadde budskapet “Vet du hva boligen din er verdt?” Dette er noe folk er opptatt av og ønsker å vite, men det innebærer å invitere en megler hjem til deg, noe som for mange representerer en høy terskel for å ta kontakt, forteller byråleder i Ko & Co, Alf Gunnar Nilsen.

Voice ble lansert i Norge via Google i oktober 2018, og da SOL/Aller Media hadde det teknologiske rigget til den stemmestyrte annonsen på plass, kunne man utvikle en ny løsning for å svare på folks behov. Fordi stemmestyring er nytt for de fleste, måtte kampanjen være både opplysende og opplærende. Markedsføringen ble geosegmentert mot områdene PrivatMegleren har kontorer.

Aller Best 2019