Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
PrivatMegleren brukte ny teknologi for å svare på kundenes behov. Det sikret finaleplass i Aller Best - og en solid økning i leads
- Det er egentlig feil å kalle det en annonse, sier administrerende direktør i SOL, Jan Thoresen.
- Det er en tjeneste som du kan velge å bruke eller la være. Tjenesten var den aller første av sitt slag i Norge - og kanskje i verden.
Samarbeidet mellom PrivatMegleren, Ko&Co og SOL/Aller Media ble en annonse du kan snakke med – for å få estimert verdien av din bolig. I tillegg til utvikling av tjenesten, bidro Aller også i mediemiksen med fullskjerm cross device, og en dekningspakke som inkluderer Dagbladet, DinSide, SOL, Se&Hør, KK og Vi.no
Utfordringene:
1. Hvordan skaffe leads - med de begrensninger GDPR-reglene som kom i 2018 legger?
2. Hvordan skille seg ut når alle meglere tilbyr gratis verdivurdering?
- Vi visste fra fjoråret at annonsen med best respons hadde budskapet “Vet du hva boligen din er verdt?” Dette er noe folk er opptatt av og ønsker å vite, men det innebærer å invitere en megler hjem til deg, noe som for mange representerer en høy terskel for å ta kontakt, forteller byråleder i Ko & Co, Alf Gunnar Nilsen.
Voice ble lansert i Norge via Google i oktober 2018, og da SOL/Aller Media hadde det teknologiske rigget til den stemmestyrte annonsen på plass, kunne man utvikle en ny løsning for å svare på folks behov. Fordi stemmestyring er nytt for de fleste, måtte kampanjen være både opplysende og opplærende. Markedsføringen ble geosegmentert mot områdene PrivatMegleren har kontorer.