Caser

Publisert: 08.03.2021

Sommerflørt med oppsiktsvekkende resultater

Aller Medias sommerflørt-kampanje for Nytelse.no ga salgsboom for nettbutikken, og finaleplass i Aller Best Q3.

Nytelse no Q3 1170x610

- Vi ønsker å holde tallene konfidensielle, men det jeg kan si er at vi er veldig fornøyde med tallene og kampanjen vi har kjørt hos Aller Media.

Sånn lyder den begeistrede tilbakemeldingen fra gründer og daglig leder Geir Larsen i Nytelse.no etter Aller Medias content-kampanje for nettbutikken fra mai til juli.

- Da koronakrisen traff Norge i mars i år, ble vi kontaktet av Nytelse.no. «Lekebutikken» for voksne ble etablert i 2003 og er en av landet største nettaktører innen sexleketøy og erotiske produkter, sier byråansvarlig i Aller Media Victoria Krogeide.

- I en tid der folk var mye hjemme, så Nytelse.no en mulighet for å gi folk mulighet til å kose seg litt ekstra. De ønsket vår hjelp til å nå ut til folket med sine produkter, med fokus på «Womanizer». Produktet er en klitorisstimulator basert på trykkbølgeteknologi, og har vært på markedet siden 2014.

Perfect storm for erotisk nettshopping

Blant annet hadde Kondomeriet, som er hovedkonkurrenten til Nytelses.no, «Womanizer» i sortimentet sine. Nytelse.no ønsket å få mer trafikk inn til nettsidene deres – og gjøre nettbutikken kjent i det brede laget av befolkningen.

- Løsningen vår ble en content-kampanje på Dagbladet.no, sier Victoria Krogeide.

- Vi vet at redaksjonelt stoff som omhandler sex er noe som klikker godt på db.no. I en content-artikkel er det god plass til å fortelle hva en Womanizer er, hvorfor alle kvinner bør eie en – og hvor enkelt og diskret handling kan være når den gjøres på nett. I koronasituasjonen oppdaget mange nordmenn hvor enkelt og trygt netthandel er.

De to faktorene sammen med det faktum at våren og sommeren tradisjonelt er høysesong for salg av sexleketøy, resulterte i en slags perfect storm for kampanjen. For å følge med på hvor godt målgruppen – kvinner og menn, med et særlig fokus på kvinner – traff, la Aller Media på en audience tracker på content-artikkelen.

Og resultatene lot ikke vente på seg.

- Veldig mange DB.no-lesere vet nå hva en Womanizer er.

Tiden brukt på merkevaren Nytelse.no var enorm etter sommerflørt-kampanjen hos Aller Media: Hele 4222 timer totalt! Det er heller aldri tidligere målt så høyt volum av klikk ut fra en enkelt sak som fra Womanizer-artikkelen. Over 23 000 klikk sier ikke så lite.

- Målgruppa hadde som hovedfokus på kvinner, ettersom det var snakk om et kvinneprodukt. Men der tok vi jammen feil, sier Krogeide.

- Målgruppen viste seg å være flest menn! Kanskje er de mer nysgjerrige?

Kampanjen resulterte uansett i et regelrett salgsboom for Nytelse.no. Womanizer ble sommerens store salgsfavoritt – og det enkeltproduktet det ble solgt mest av.

- Av alle våre content-artikler i 2020 er Womanizer-saken den som har generert flest sidevisninger.