Caser

Publisert: 30.03.2020

Troverdighet som selger - Clas Ohlson videre i finalen Aller Best!

Hos Clas Ohlson får du løsninger på hverdagsutfordringene dine. Informative artikler fra Aller Concept Store gir Clas Ohlson både troverdighet og økt omsetning. 

Clas Ohlson 1 1170x610

Dette ville ikke vært mulig gjennom en enkel annonse, sier Clas Ohlsons mediasjef Børre Svendsberget.

- Content-artiklene har vært viktig for å vise bredden og dybden i vårt sortiment innenfor ulike temaer og kategorier. Artiklene har gitt oss muligheten til å forklare løsningene på enkle hverdagsutfordringer man kan oppnå gjennom bruk av våre produkter.

- For smalt å selge ett og ett produkt

Clas Ohlsons misjon er at de brenner for å forenkle hverdagen i alle hjem. Vi ønsket å lage god kommunikasjon som ville skape nysgjerrighet og interesse for den store bredden i deres sortiment, samt inspirere og aktivere til kjøp.

- Vi så at det ble for smalt å kommunisere ett og ett produkt, og ønsket heller å løfte hele kategorier. Samt presentere løsninger man oppnår gjennom bruk av våre produkter. Vi måtte få folk til å se at vi er en destinasjon på veldig mange fronter, forteller Svendsberget.

Faste redaksjonsmøter

Med kunnskapsbyggende og inspirerende content-artikler, produsert av Aller Concept Store, har Clas Ohlson tatt en posisjon som ekspert innen hjem, elektro, fritid, jernvare og multimedia. Et klart mål var å selge flere varer - spesielt i nettbutikk. En fast skribent og prosjektleder planlegger og skriver alt innholdet og har jevnlige redaksjonsmøter med Clas Ohlson. En ny artikkel publiseres på Dagbladet i ett døgn. På fast plass, til fast tid og fast dag, hver uke - året rundt.

- Clas Ohlson er en veldig takknemlig kunde å jobbe med. Vi har et ærlig og åpent samarbeid med en konstruktiv tilnærming. Alle stemmer blir hørt, og alle drar lasset i samme retning. Det føles mer som å jobbe med kollegaer enn å være i et kundeforhold, sier fast skribent, Thomas Lie Larsen.

Økt omsetning

- Dagbladets lesere har til sammen brukt over 23.000 timer på artiklene, som også har generert 114.000 klikk rett inn i Clas Ohlsons egen nettbutikk, forteller strategisk kundeansvarlig Kathrine Røst Nilsen. På flåttmiddel økte salget med 211 prosent, og butikkene ble rett og slett utsolgt!

- Content-artiklene er med på å gi oss en troverdighet som tilbyder av løsninger på enkle hverdagsutfordringer. Resultatene viser også at dette har vært en suksess, sier Børre Svendsberget

Hva er Aller Best? Les mer om konkurransen her