Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Storslått content og 60 prosent salgsøkning
Dagbladets lesere elsket Viaplays og Aller Concept Stores spesialdesignede dybdeartikkel om serien «Wisting». Og salget økte med 60 prosent!
- Dagbladet er en perfekt match for annonsører i kultur- og underholdningssegmentet, sier leder for Aller Concept Store Asbjørn Halvorsen.
Det kreative teamet hos Aller kommer laget en dokumentarisk long read-artikkel - i en lett litterær stil. Forfatteren Jørn Lier Horst, som selv har bakgrunn som politietterforsker, fortalte om sine egne møter med ondskap. Den visuelle identiteten i artikkelen gjenspeilet mystikken fra TV-serien: Storslått, skummelt og spennende.
Utfordringene:
Hvordan spre kunnskap og inspirasjon til å se serien «Wisting»?
Hvordan øke salget av abonnement på Viaplay?
Saken ble publisert på Dagbladet seks dager før premieren 11.april, og lå live i ni halve dager fram til 22.april. På den tiden fikk artikkelen nesten 240 000 sidevisninger, og til sammen har leserne brukt 2862 timer på å lese om Viaplays store drama-satsning.
- Den gode trafikken viser at dette innholdet går rett hjem på Dagbladet. Det underbygges også av at 88 prosent likte det de hadde lest, og 62 prosent fikk lyst til å se serien, sier strategisk konsernkundeansvarlig i Aller Media Aleksander Hamm.
Til tross for et konkurransebilde der «Wisting» sammenfalt med den avsluttende sesongen av «Game of Thrones» på HBO, samt påskekrim-satsningene på de store, tradisjonelle TV-kanalene, fikk Viaplay meget gode resultater.
- Vi har sett stor effekt på salg fra kampanjestart. Totalt har det vært en salgsøkning på 60 prosent målt mot april i fjor, forteller Børge Nielsen, Head of Viaplay Norge.
Aller Media er stolte av å ha vært med på å løfte fram «Wisting» til sin posisjon som den originalserien i hele Norden som har levert høyest kommersielle resultater for Viaplay.