- Konserndirektør Bente Klemetsdal holdt foredrag om kvinner og ledelse, og delte erfaringer fra egen karrierevei, samt en rekke tankevekkende fakta. Blant annet at kun 26% av norske toppledere er kvinner (kilde SSB) og at Det er hele 25% større sjanse for at selskaper presterer bedre dersom de har mangfold i ledergruppene (kilde: McKinsey & Company)
- Linn Berg Skjeseth, konsernkundeansvarlig i Aller Media, presenterte sitt rykende ferske case fra Helsedirektorat om pillemisbruk blant norske kvinner. Visste du for eksempel at 1 av 5 norske kvinner tar for mye smertestillende? Les mer om det tankevekkende caset her >>
- Regine Sandberg, senior kommersiell analytiker i Aller Media gikk gjennom vår nye Forbrukerundersøkelse. Denne viser at stadig flere kvinner merker at egen økonomi presses av prisstigningen, men at det er lys i tunnellen. Færre forventer nemlig å få dårligere råd fremover.
- Kvinner planlegger sine innkjøp bedre enn tidligere, leter i større grad etter gode tilbud og hele 50% kjøper billigere produkter enn tidligere (kilde: Aller Media Forbrukerundersøkelse Februar 2024)
- Det annonsører bør fokusere på fremover er blant annet gode tilbud, tips og råd for å spare penger og inspirasjon til bærekraftig forbruk (kilde: Aller Media Forbrukerundersøkelse Februar 2024)
Ønsker du å høre mer om vår Forbrukerundersøkelse? Ta kontakt med Yngvild Nesheim