Nyheter

Publisert: 08.03.2024

5 key takeaways fra Aller Medias frokostseminar på kvinnedagen

Aller Medias peisestue var fylt til randen da vi inviterte til Frokostseminar den 8. mars. Temaet var selvsagt kvinner – og her får du 5 key takeways fra seminaret.
DSC 7641
  1. Konserndirektør Bente Klemetsdal holdt foredrag om kvinner og ledelse, og delte erfaringer fra egen karrierevei, samt en rekke tankevekkende fakta. Blant annet at kun 26% av norske toppledere er kvinner (kilde SSB) og at Det er hele 25% større sjanse for at selskaper presterer bedre dersom de har mangfold i ledergruppene (kilde: McKinsey & Company)
  2. Linn Berg Skjeseth, konsernkundeansvarlig i Aller Media, presenterte sitt rykende ferske case fra Helsedirektorat om pillemisbruk blant norske kvinner. Visste du for eksempel at 1 av 5 norske kvinner tar for mye smertestillende? Les mer om det tankevekkende caset her >>
  3. Regine Sandberg, senior kommersiell analytiker i Aller Media gikk gjennom vår nye Forbrukerundersøkelse. Denne viser at stadig flere kvinner merker at egen økonomi presses av prisstigningen, men at det er lys i tunnellen. Færre forventer nemlig å få dårligere råd fremover.
  4. Kvinner planlegger sine innkjøp bedre enn tidligere, leter i større grad etter gode tilbud og hele 50% kjøper billigere produkter enn tidligere (kilde: Aller Media Forbrukerundersøkelse Februar 2024)
  5. Det annonsører bør fokusere på fremover er blant annet gode tilbud, tips og råd for å spare penger og inspirasjon til bærekraftig forbruk (kilde: Aller Media Forbrukerundersøkelse Februar 2024)


Ønsker du å høre mer om vår Forbrukerundersøkelse? Ta kontakt med Yngvild Nesheim