Nyheter

Publisert: 22.03.2021

Aller Concept Store styrker laget

Sterk vekst i byrået – nå skal Angelica Prag, Linn Berg Skjeseth og Roger Kristiansen ta det innovative miljøet i Aller Media til nye høyder.

Angelica Prag o.t v. Linn Berg Skjeseth t.v. og Roger Kristiansen o.t.h. er klare for nye utfordringer i Aller Concept Store, med Hillevi Forsman og Asbjørn Halvorsen i førersetet.
Angelica Prag o.t v. Linn Berg Skjeseth t.v. og Roger Kristiansen o.t.h. er klare for nye utfordringer i Aller Concept Store, med Hillevi Forsman og Asbjørn Halvorsen i førersetet.

- Vi ruster skikkelig opp og nå har vi fått på plass nye kloke hoder og smarte hender på verkstedet vårt, sier Hillevi Forsman og Asbjørn Halvorsen, som leder det kreative byrået Aller Concept Store.

Linn Berg Skjeseth (26) er ansatt som kreatør og skal jobbe med å levere skreddersydde konsepter til Aller sine annonsører. Linn er utdannet i kommunikasjon og kommer sist fra ad tech-miljøet i Aller.

Angelica Prag (28) har lang redaksjonell erfaring fra både Topp og KK - nå skal hun jobbe med kommersiell prosjektledelse og innholdsproduksjon.

Roger Kristiansen (45) blir innholdsprodusent med Norsk Tipping og spilletjenesten som spesialfelt. Han har lang erfaring fra spillbransjen med analyse og konseptutvikling.

Det lille ekstra

- Det er bare å merke seg navnene. Linn, Angelica og Roger har den magiske, forunderlige greia vi kaller «det lille ekstra». Fabelaktige fagfolk som annonsørene våre kan glede seg til å bli bedre kjent med, sier Asbjørn.

Tilbudet i Aller Concept Store skiller seg fra konkurrentenes:

- Vi er ikke et klassisk contentbyrå – vi er et kreativt A til Å-byrå, med et sterkt artilleri av fagfolk som lager video, design og content marketing i skreddersydde konsepter med skikkelig punch og identitet, sier Asbjørn.

Dette spennet i tilbud og tjenester har blitt populært hos annonsørene og har gitt sterk vekst for Aller Concept Store – hele 40 prosent fra fjoråret hittil.

- Selv om det har vært en merkelig tid for alle i mediemarkedet, har det også vært en utrolig fin tid der vi har skapt nye og spennende ting sammen med annonsørene våre, sier Hillevi.

- Jeg vil faktisk si at koronaen har satt fart på kreativiteten. I hvert fall hos oss!

Dobbelt gull med Talkmore

Et godt eksempel på det er kampanjen som fikk hele Norge til å snakke om Talkmore, i samarbeid med mediebyrået OMD. Konsepte lekte med logoen og merkevaren og skapte 100 000 unike budskap ala «Lovemore», «Movemore» og «Enjoymore».

Totaldekningen var på to millioner mennesker og løsningen knuste målsetningene om økning i kunnskap og vurdering – og 70 prosent mente at kampanjen hadde en tydeligere avsenderidentitet enn tidligere.

Talkmores markedssjef Christine Henriksen Aanestad oppsummerer det slik:

- Aller tok utfordringen om å komme opp med en ny måte å skille oss ut i annonseringen – og samtidig tydelig få fram Talkmore, sier hun.

- Det er også alltid moro å få være med på ting vi ikke har forsøkt tidligere.

Kampanjen vant dobbelt gull i Mediaforums prestisjetunge Mediepriser i kategoriene «Mediekampanje» og «Mediekanal» Historisk seier for Aller Media, hentet hjem to gull – denne uka vant den diplom i i ANFO Effekt. Les mer om suksessoppskriften her: 10 steg til toppen med Talkmore

Alvor og glede hånd i hånd

Aller Concept Store har en lang rekke nyvinninger det siste året – her kan du la deg inspirere av noen av dem:

Asbjørn og Hillevi er stolte av casene og kaller dem prakteksempler.

- Det er herlig å se stadig flere annonsører som legger sjelen i å lage kommunikasjon som berører, underholder og bygger kunnskap – som rett og slett gjør oss litt klokere.

Her kan du lese mer om tilbudet i Aller Concept Store