Nyheter

Publisert: 16.09.2022

Aller Media troner i ferske målinger!

Hele 6 av 10 publikasjoner i veksttoppen.
- Aller Media fortsetter å styrke sin unike posisjon mot konkurrentene og tar markedsandeler, sier en stolt kommersiell direktør, Chris Tallerås Steen.
- Aller Media fortsetter å styrke sin unike posisjon mot konkurrentene og tar markedsandeler, sier en stolt kommersiell direktør, Chris Tallerås Steen.

Det var full jubel i lokalene på Hasle da de offisielle kvartalstallene for Q2 fra MBL ble sluppet i går! De viser at Dagbladet øket mest opp mot alle nyhetsmedier i Norge for andre kvartal på rad, og at 6 av 10 publikasjoner i veksttoppen sammenlignet med Q2 i fjor er fra Aller Media.

- Formidable tall! Aller Media fortsetter å styrke sin unike posisjon mot konkurrentene og tar markedsandeler – det er nesten så vi må klype oss i armen, sier en stolt kommersiell direktør i Aller Media, Chris Tallerås Steen etter å ha sett de rykende ferske tallene fra MBL.

Tar markedsandeler på desktop og mobil

Aller Media skiller seg ut i kvartalets målinger! Flere medier mister lesere, mens mediehuset vårt tar markedsandeler på både desktop og mobil. Stadig flere søker seg til Aller Media for nyheter, underholdning og godt innhold.

- Det er utrolig gøy å se at redaktørstyrte medier fortsetter å vokse, og at vi klarer å kapitalisere på den redaksjonelle veksten - kommersielt! Vi fortsetter å ta markedsandeler, og det skyldes først og fremt bunnsolid innsats fra hver og én på huset i Aller Media, sier Chris og fortsetter:

- Redaksjonene gjør en knalljobb og satsingen på breaking news og TV har skapt resultater! Vi har et stort univers med enorm kommersiell verdi, som vi fortsetter å utvikle slik at vi kan tilby annonsørene våre de beste produktene på markedet.

Spennende lanseringer i vente

Ved årets kick-off presenterte våre redaktører sine planer og ambisjoner for den kommende høsten, og avslørte en rekke spennende nyheter: Nye podkaster fra Aller Social Club, underholdningskonsepter som vil sette web-TV på hodet, nye siter fra innovasjonsselskapet Aller X og ikke minst realitysatsning fra Se og Hør er bare noen av høydepunktene. Les mer om høstlanseringene i Aller Media her.

- Responsen fra bransjen har vært fantastisk og vi gleder oss til høsten, avslutter Chris.

Ønsker du å vite mer om våre produkter, nyheter eller annonseringsmuligheter? Ta kontakt!