Nyheter

Publisert: 15.12.2022

Annonsører har tillit til norske redaktørstyrte medier

Det viser Den store annonsørrapporten for 2022!
Chris Tallerås Steen november2023

Hvert år tar ANFO pulsen på annonsørmarkedet i Norge gjennom en omfattende undersøkelse. Denne tar for seg temaene som opptar annonsørene i dag, planer for fremtiden og bekymringene og utfordringene som påvirker annonsørenes holdninger i dag.

Til tross for en utfordrende tid med mange uforutsigbare omstendigheter, finner mange annonsører trygghet og tillit i norske redaktørstyrte medier, og et sted annonsørene føler seg trygge. er hos norske mediehus. Rapporten viser at hele 72% av norske annonsører har betydelig større tillit til kvaliteten på eksponering i norske medier.

- Det er gledelig å se at tilliten fra annonsørene øker! Økt tillit gir også økt kommersiell verdi, og redaktørstyrte medier lever av sin troverdighet. Redaktørstyrte medier er regulerte og transparente, og skaper et forutsigbart miljø for annonsørene, som fortsetter å se den sterke verdien i norske redaktørstyrte medier, forteller kommersiell direktør, Chris Tallerås Steen.

Alexandra Beverfjord, sjefsredaktør i Dagbladet snakker mer om hvordan vi i Aller Media jobber med presseetikk og brand safety her.

Nå ut til 3 millioner nordmenn hver uke

Markedsførere og annonsører er på stadig jakt etter dekning, og i trygge omgivelser. Aller Media har en sterk og bred medieportefølje. Vi oppdaterer, opplyser og underholder 3 millioner nordmenn hver uke gjennom kvalitetsinnhold og unike tjenester, og stadig flere finner veien til våre solide merkevarer.

Fra tredje kvartal 2021 til tredje kvartal 2022 har vi opplevd en digital vekst på 136.000 lesere. Dette utgjør en vekst på hele 9%! De siste lesertallene fra Kantar viser at Aller Media har høy enedekning mot andre medier, og spesielt Dagbladets enedekning har økt kraftig de siste 3 årene vs konkurrerende medier.

- De gode redaksjonelle produktene vokser under taket vårt og vi har styrket hele det interne annonseapparatet, og det ser vi resultatene av. Vi er en preferert samarbeidspartner i tøffe tider, og det skal vi alltid være, sier Chris.