Nyheter

Publisert: 31.03.2023

De “Q-leste” vant Aller Best 2022

Vi inviterte bransjen til en kveld fylt med prisdryss, underholdning og en skikkelig feiring. Se alle bildene fra festen!
STOLTE VINNERE: Her er gjengen bak gullkampanjen for Q-Meieriene. Fra venstre: Nina Birkeland, Alexander Vigebo,Robert Grosvold, Ingrid Brevik, Julie Bjurstedt og Malin Samuelsson.
STOLTE VINNERE: Her er gjengen bak gullkampanjen for Q-Meieriene. Fra venstre: Nina Birkeland, Alexander Vigebo,Robert Grosvold, Ingrid Brevik, Julie Bjurstedt og Malin Samuelsson.

Den 30. mars braket det løs for nok en Aller Best. På ærverdige Gamle Logen samlet Aller Media annonsører, byråer og samarbeidspartnere til kåring av de beste casene i 2022 og en velfortjent fest.

Og for en fest! Show De Vida satte stemningen med forrykende dans og sang, og publikum lot seg rive med.

DSC 3778

Stemningen ble etter hvert løftet til taket da artisten Torine entret scenen! Råkul og full av energi fremførte hun og bandet hit etter hit, til stor glede for publikum!

DSC 3699

Konferansierene for kvelden var direktør i Aller Media Ingrid Skogrand og Benedicte Wessel Holst, KK-journalist og programleder for den populære podcasten Interiørrådet.

DSC 3420

Q-meieriene vinner Aller Best 2022

Sju imponerende caser var nominert til Aller Best 2022. I år var det Q-meieriene, PHD, Alexander Vigebo (strategisk konsernkunde ansvarlig) og Robert Grosvold (sponsoransvarlig) i Aller Media som stakk av med seieren!

DSC 3641

- Dette var gøy! Jeg synes det var fortjent, smiler Robert Grosvold.

Hva var det som gjorde at dere vant?

- Det er en blanding av kreative løsninger som ga ekstremt gode resultater. Samarbeidet mellom byrå og kunde har fungert veldig bra. Jeg tror absolutt det også har stor påvirkning på resultat, sier en lykkelig Alexander Vigebo.

Hva er dere mest stolt av?

Jeg vi si resultatene som vi oppnådde i løpet av en så kort periode. Vi klarte å selge i butikk også. Kunden sitter i Bergen, og de kunne ikke være her i kveld. Men jeg vet at de er veldig fornøyde med hele samarbeidet, sier Julie Bjurstedt, medierådgiver i PHD.

Hva er det beste med å jobbe med Aller Media?

Kreativitet og at de utfordrer oss. Det synes jeg er bra. Jeg synes også det er morsomt at vi har fått leke litt med merkevaren, sier Nina Birkeland, leder for videoavdelingen i PHD.

DSC 3618

Juryen består av interne fra Aller Media hvor juryleder er Chris Tallerås Steen og tre eksterne medlemmer, som i år er Hanne Jegleim, Business Director i MediaCom, Tale Gjøvik, Business Director i Starcom og Bjørn Devold Eidsvig, Strategisk rådgiver i OMD.

- I år har det vært ekstremt tett i toppen og mer utfordrende enn noensinne å skille ut de aller beste. Men dette caset traff blink på absolutt alle punkter, sier Chris Tallerås Steen, kommersiell direktør i Aller Media.

Her er juryens begrunnelse:

Årets vinner er oppvisning i god markedsføring. Et show! Bunnsolid målgruppeinnsikt, spot-on merkevarematch og en løsning som oser EFFEKT. Man kan bruke mange ord for å beskrive resultatene kampanjen ga: Suverene. Elektriske. Fantastiske. Spektakulære. Men mest av alt var de skikkelig Q-le! Gjennom Norges beste sponsorat, har Q for alvor posisjonert seg som Norges beste sjokolademelk og tatt store, viktige steg mot målet om å bli markedsleder. Den veien gleder vi oss til å følge videre!

DSC 3549

2. plass: Roede

Karoline Steenbuch Lied, fagansvarlig kosthold og ernæring i Roede og Veronica Eigner, strategisk konsernkunde ansvarlig i Aller Media.

DSC 3530

3. plass: Change Lingerie

Anniken Elvik, strategisk konsernkunde ansvarlig i Aller Media og Hanne Elfving, marketing operations manager i Change Lingerie.

DSC 3510

Nytt av året ble det utdelt to ekstra priser, årets byrå og ærespris

Aller Media ønsker å hedre de som ser verdien av å skrive gode caser, og som bidrar til nettopp dette. PHD ble kåret til årets byrå, nettopp for å ha levert inn flest caser. Marie-Louise Alvær, Adm.dir. i PHD mottok prisen sammen med resten av PHD-teamet.

DSC 3583

Æresprisen gikk til Kreftforeningen og Rosa Sløyfe-aksjonen for å berøre leserne og oppnå rekordresultater med nyskapende bruk av både kommersielle og redaksjonelle virkemidler for en livreddende sak. Strategisk konsernkunde ansvarlig i Aller Media, Linn Berg Skjeseth, Christina Sørensen, account director i Wavemaker og Kathrine Barli, kommunikasjonsansvarlig for Rosa Sløyfe.


Se bildene fra festen:

I bildekarusellen under drar du bildene til høyre eller venstre. Eller du kan bruke navigeringspilene under bildekarusellen om du bruker en laptop.