Nyheter

Publisert: 11.01.2023

Innovasjon, vekst og pågangsmot

Slik var 2022 i kommersiell avdeling i Aller Media
Aller Media 2022

Nyttårsrakettene er for lengst sendt opp og vi har lagt et hendelsesrikt år bak oss. 2022 var året hvor vi lanserte Dagbladet Lokal og Ad Factory, etablerte en tung satsing på affiliate marketing og bygget en helt ny avdeling for innovasjon på annonseprodukter. Nå har vi et spennende år i vente, og vi stiller godt forberedt med et fullspekket varelager, knallsterke redaksjonelle og kommersielle produkter, og ikke minst de aller beste folkene.

Før vi seiler videre inn i 2023, ønsker jeg å ta et tilbakeblikk på 2022 - et år preget av post-corona, krig, energikrise, men også innovasjon, vekst og pågangsmot.

Vi har styrket det interne annonseapparatet med flotte og sterke rekrutteringer, og vi gjør det i en tid der norske redaktørstyrte medier er viktigere enn noensinne. Dette gir Aller Media muligheten til å satse enda mer på godt innhold, bedre produkter og smartere reklameløsninger for brukere og samarbeidspartnere.

Det har også vært utrolig å følge med på veksten til Aller Social Club. Det har vært en rekke nye podkastsatsinger og Interiørrådet og Anne-Kat om 90-tallet har klatret høyt på listene. I tillegg har Aller Social Club signert noen av landets største influencer-profiler innenfor sitt felt, som Annette Haga og Det Søte Liv. I dag kan vi tilby annonsørene et bredt og variert varelager innenfor influensermarkedsføring, og i det nye året skal vi fortsette å satse på gratis podkast og fortsette den fantastiske veksten vi har hatt i 2022.

For 8 året på rad skal vi kåre de aller beste casene kjørt i Aller Medias univers, i den gjeve casekonkurransen Aller Best. Hvert år viser vi en rekke innovative, innsiktsbaserte og kreative caser, og fjoråret var intet unntak. I Telenor T-We-caset som stakk av med seieren, fikk vi nok en gang vist frem husets kompetanse – og bevist den utrolige kraften i Aller Media. Du kan se caset her!

Leserutviklingen har kommet etter de store investeringene og ansettelse vi gjorde i fjor og Aller Media tronet i målingene mot konkurrentene. Vi investerte i satsingsområdene innovasjon og annonseprodukter med en ny avdeling, lanserte nye produkter og produserte innhold i verdensklasse. Aller Media fortsetter å styrke sin unike posisjon mot konkurrentene og tar markedsandeler på både desktop og mobil. Stadig flere søker seg til Aller Media for nyheter, underholdning og godt innhold.

Det er mye å glede seg over i året som har gått. La oss ta med oss alt vi har skapt sammen inn i 2023 – og tørre å være ambisiøse og sette store mål også for 2023, selv om vi vet det er tøffe tider, og et mer utfordrende marked. Vi har snøret på oss løpeskoene og står klare for og yte vårt aller beste sammen med dere også i 2023!

Chris, kommersiell direktør