Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Da Biola tok sikte på å spre budskapet om tarmhelsens betydning, valgte de en utradisjonell tilnærming. I samarbeid med Aller Media, lanserte de en fargerik og kreativ reklamekampanje som fikk stor oppmerksomhet.
Kreativ Dominansløsning
Biola tok kontakt med Aller Media for å dele sitt budskap med det norske folk: "Gi tarmen gode melkesyrebakterier" og "Lenge leve tarmen". Resultatet var en dominansløsning som farget Dagbladets desktopfront i uke 41, 42 og 43. Denne kreative tilnærmingen førte ikke bare til økt oppmerksomhet, men også til imponerende salgsresultater.
Senioranalytiker Regine Sandberg fra Aller Media fremhever kampanjens positive mottakelse, spesielt blant kvinner og de under 45 år. "Kampanjen har økt det positive inntrykket av Biola betydelig," sier Sandberg. I tillegg viste kampanjemålingene en økning på 105% i Biola-kjøp blant de som ble eksponert for kampanjen, sammenlignet med de som ikke så den.
Et viktig mål for Biola var å øke kjennskapen til tarmhelse. Dette målet ble nådd, ifølge Sandberg, som påpeker at kampanjen har bidratt til økt kunnskap og bevissthet om Biola og deres rolle i å fremme god tarmhelse.
Sitat fra kunde...
Lars Hvinden, kundeansvarlig for Tine i Aller Media, uttrykker stor begeistring for samarbeidet med Biola, deres mediebyrå Starcom, og reklamebyrået POL.
Jeg elsker å jobbe med kunder som Tine som tør å ta i bruk slike kreative løsninger. Ved å kombinere kreativitet med riktig målgruppe og et effektivt format, oppnår man gode resultater både i kjennskap og kjøpsintensjon.
Lars Hvinden
Strategisk konsernkundeansvarlig i Aller Media.