Nyheter

Publisert: 20.09.2022

Av Amber Sophia Rupani & Tone Nordby

Slik kaprer du oppmerksomheten til seeren

Treff brukeren i et aktivt og mottakelig modus med pre-roll!
Pre-roll er en videoannonse som spilles av før redaksjonelt innhold. Kombinasjonen av lyd og bilde gjør at formatet har høy oppmerksomhet og egner seg godt til blant annet merkevarebyggende kampanjer.
Pre-roll er en videoannonse som spilles av før redaksjonelt innhold. Kombinasjonen av lyd og bilde gjør at formatet har høy oppmerksomhet og egner seg godt til blant annet merkevarebyggende kampanjer.

Pre-roll er et attraktivt format med høy etterspørsel. Det er også det eneste formatet som viser annonsørens budskap gjennom levende bilder i en redaksjonell kontekst. I likhet med alle produkter hos Aller Media, skjer eksponeringen i omgivelser som er trygge for din merkevare.

- Dette formatet gir annonsøren mulighet for levende storytelling, dekning og høy oppmerksomhet. Vi treffer seeren i riktig modus – det gjør pre-roll til et kraftig verktøy både for merkevarebyggende og salgsutløsende kampanjer, sier Tone Nordby, produktansvarlig for web-tv i Aller Media. Dette er et format hvor seeren sitter klare for å se det redaksjonelle innholdet de har bedt om!

Gode tall for annonsørene

Gjennom et betydelig innsiktsarbeide ser vi at pre-roll i Aller Media er et produkt som gir høy oppmerksomhet. Analysene viser at i snitt husker 51% av brukerne kampanjer de har blitt eksponert for. Videre ser vi en økning på 32% som oppgir å ha fått et positivt inntrykk av annonsører og at hele 24% av seerne vurderer kjøp etter å ha sett pre-roll hos Aller Media.

Trygt og relevant miljø

Effekten av å stå i redaksjonell kontekst skaper trygghet for annonsøren, og garanterer synlighet i et trygt miljø. Redaksjonelle medier har høy troverdighet og oppleves som både trygge og seriøse. I Aller Media er din merkevare i en trygg kontekst- og mottakeren i et trygt og relevant miljø.


Les mer om pre-roll og Aller TV her!

Kilde: Aller Effekt/Norstat, Periode Jan2020-Aug2022 27målte kampanjer

Ønsker du å vite mer pre-roll og annonseringsmulighetene for din bedrift og merkevare? Ta kontakt!