Caser

Publisert: 13.10.2022

Change hyllet kvinner med ekte historier

Kraften i Aller Medias kvinneunivers løftet omsetningen med 175 prosent!
Change caseq2 1

Change Lingerie er Norges største undertøyskjede med over 45 butikker, i tillegg til nettbutikken. Da de ønsket å styrke sin posisjon i markedet innenfor badetøykategorien valgte de å legge sin tillit i Aller Medias hender.

- Mange kvinner gruer seg til å kjøpe badetøy! Dette er på grunn av mangel på både størrelser og utvalg for ulike kroppstyper. Change er et sted hvor enhver kvinne skal kunne finne bade- og undertøy hun føler seg vel i, sier Beate Higley, Country Manager og partner i Change.

Inkludering og mangfold er to av deres viktigste pilarer. Sortimentet deres inkluderer hele 88 størrelser og er det største utvalget i Norge. Innenfor kategorier som ofte har et begrenset utvalg i de mindre solgte størrelsene, tilbyr Change et bredt og spennende utvalg. Sammen med Aller Media skulle de formidle verdiene sine ut til massene, styrke merkevaren innenfor badetøykategorien og øke salget i nettbutikken.

- Vi føler oss trygge i Aller Media! Det er et hus som ikke bare forstår seg på, men deler verdiene våre. For oss så er dette et enkelt samarbeid, basert på tillit og åpenhet, forteller Beate.

Skjermbilde 2022 10 19 kl 14 29 36

Testpilot i Aller Medias univers

I denne kampanjen ønsket de å vise ekte mennesker og ekte historier som gjenspeilet Changes verdier. Resultatet ble en testpilot på KK, Dagbladet og Se og Hør, som sikret en dekning på 1,3 millioner unike kvinner. Her fikk de muligheten til å utnytte styrken i Aller Medias kvinneunivers.

Gjennom KK sine kanaler skulle de finne kvinner som var villig til å kle av seg, finne det optimale badetøyet, teste det, bli stylet, fotografert og intervjuet foran hele Norge.

- Vi møter og hjelper ekte mennesker hver dag! Det er slik vi lever ut konseptet vårt og det er det vi brenner for. En testpilot visualiserer det på en god måte og det er noe både ansatte og kunder kan kjenne seg igjen i. Det er essensen av Change samlet i en kampanje, sier Beate.

Allerede i den første saken, utlysingssaken i KK begynte de å se resultater. Det ble en enorm suksess, og utlysningen oppnådde visninger fire ganger over normalen.

- Vi merket at vi hadde truffet en nerve når vi så det store engasjementet i utlysningssaken i KK! Til tross for hvor mye vi ba kvinnene om var interessen rundt artikkelen ekstremt høy. Det sier mye om tillitsforholdet mellom leserne og KK og Change. Vi rekrutterte fire utrolig tøffe kvinner som deltok i testpiloten, sier Anniken Elvik, key account manager i Aller Media

TRS 2376

Verdifull synergi skapte resultater

Hele kampanjen var gjennomsyret av kvinnelig styrke. KK står for inkludering og mangfold, på samme måte som Change. Anniken forteller at det skapte en unik og mektig synergi mellom merkevarene, som de utnyttet til det fulleste i kampanjen.

- Vi hadde en tydelig visjon hele veien. Det var viktig for oss å fremstille damene på en verdig og flott måte, men også vise effekt uten å gå på bekostning av troverdighet. Og det klarte vi, sier Anniken.

Kampanjen leverte over all forventning! I kampanjeperioden økte trafikken til nettsiden med 60% og omsetningen ble løftet med elleville 175% sammenlignet med fjoråret.

- Aller Media fanget essensen av Change i en kampanje, som kommuniserte både verdiene og bredden vår på en svært god måte. Resultatet ble at forståelsen for hva Change representerer ble styrket, samtidig som kampanjen drev høyere omsetning, sier Beate, som er storfornøyd med nok et godt samarbeid med Aller Media.