Caser

Publisert: 13.04.2016

Helt magisk!

I samarbeid med Carat og Triumph har vi laget en kreativ lanseringskampanje for verdensnyheten "Magic Wire".

Triumph 1920

Konsept
I samarbeid med mediebyrået Carat og kunden Triumph laget AdLINK og Aller Media en kreativ 360 graders lanseringskampanje for verdensnyheten «Magic Wire». Triumph ønsket å få ut budskap og kunnskap om deres mye innovasjon; Magic Wire – en revolusjonerende bøyle-bh hvor bøylen er laget av silikon fremfor metall, noe som gjør den mye mer behagelig å ha på. Det var ønskelig at «naturlige» kvinner testet og snakket om den nye undertøyserien.

Triumph er et tradisjonelt undertøymerke som har vært markedsledende i Norge i mange år. Salget går bra, men Triumph opplever at kundene ser på deres produkter som tradisjonelle og mindre trendy enn konkurrentene. Utfordringen til Magic Wire-kampanjen var å løfte merkevaren i forbrukerens bevissthet og gjøre den mer trendy, feminin og innovativ, samtidig som Triumph ønsket å få kjernemålgruppen kvinner 30-55 til å prøve produktet.

AdLINK Media løste brief ved å involvere 10 av Norges største bloggere som er innovatører innenfor mote og skjønnhet, for å hjelpe med å gjøre merket mer trendy. Utvalgte bloggere ble engasjert til å prøve undertøyserien, ta egne bilder og skrive innlegg om produktet på sin blogg i tillegg til at vi kjørte profilannonsering på store digitale formater som drev trafikk til kampanjesiden. Bloggerne oppfordret til deling av bilder på Instagram, samtidig som de selv publiserte en Instagram post med eget bilde og tekst som promoterte Magic Wire.

Aller Media bidro med å rekruttere vanlige norske damer til å bli modeller via «KK Stil». I samarbeid med redaksjonen ble det valgt ut 5 kvinner som stilte til photoshoot til en 12 siders moteserie i KK stil. Bildene ble også brukt til advertorials i flere av Aller Media sine magasiner.


Resultat
Ved å ta i bruk store synlige displayannonser på Camillapihl.no og 12 STYLEmag bloggere nådde vi ut til over 70 000 unike brukere i kampanjeperioden, tilnærmet ferdigsegmentert på kvinner i målgruppen. Annonsene genererte over 240 000 sidevisninger og oppnådde en klikkrate på hele 1,31%.

Kampanjen i sin helhet førte til mange lekre bilder av populære motebloggere i Magic Wire undertøy, og en konkurranse som ga stor respons fra engasjerte lesere! Totalt fikk blogginnleggene 450 000 visninger og 1652 deltakere på konkurransen. Bloggernes instagrambilder fikk høy respons og engasjement som genererte 3958 likes og 67 kommentarer.

Aller Innsikt gjennomførte pre og post test på konseptet som helhet.

Nøkkeltall

  • 51% hadde lagt merke til den
  • 43,6% økning i andel som mener Triumph er moteriktig
  • 82,6% økning i andel som mener Triumph er innovativt.
  • Preferanse til Triumph er økt med 6 prosentpoeng
  • Kjennskap til Magic Wire er økt med 23,9 prosentpoeng