Caser

Publisert: 13.11.2017

KappAhl til finalen i Aller Best 2017

Morgenshopping var løsingen da KappAhl ville tydeliggjøre sin kobling til KK. Det ga veldig god respons og shoppeglade kunder!

Kappahl kk 1170

KappAhl har alltid vært annonsør i KK. De mener at KK er en perfekt match på alle måter og ønsket å ta i bruk hele KK universet. Nå har de kommet til finalen i Aller Best 2017.

Les mer om Aller Best 2017

Skapte en tydelig kobling

Løsningen var morgenshopping i over 100 KappAhl butikker, hvor man fant "KK elsker"-tags på produkter og eget stativ med KK-favoritter. KK magasinet lå ute i de fem største butikkene.

Invitasjonen til morgenshoppingen gikk ut gjennom KK og KappAhl sine kanaler; sosiale medier, nyhetsbrev, SMS-utsendelser, KK.no, og KK magasinet. Opp mot morgenshoppingen ble nyhetene i butikk vist via en moteserie i KK og native ad på KK.no.

– Vi ønsket også å få inn flest mulige samtykker, slik at vi kunne øke KK og KappAhl sine baser, sier Ingrid Melnes, Marketing Manager i KappAhl.

KK vant pris på verdensnivå

KappAhl-kundene refererte til moteserien i KK

KK benyttet seg av annonsering på Facebook, Instagram, KK.no, Nyhetsbrev og eDM. KappAhl mottok mye god respons på moteserien i KK. Kundene refererte til denne i KappAhl butikkene.

– Til hver runde med morgenshopping hadde KappAhl en moteserie i KK med de siste nyhetene i butikk. Moteserien ble laget av Aller Content avdeling og inneholdt rabattkupong og informasjon om morgenshopping, samt en personlig invitasjon, avslutter Melnes.

Se casefilm her: