Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Høie i samarbeid med mediebyrå Carat ønsket å skape inspirasjon og oppmerksomhet rundt høstkolleksjonen til Høie på en annerledes måte. Resultatet ble en braksuksess.
Stor konkurranse og synkende kjennskap til merkevaren blant yngre kvinner var utgangspunktet for samarbeidet mellom Aller Media og Høie. Sistnevnte har i mer enn 150 år satt sitt preg på skandinaviske hjem – og spesielt soverommet – i form av dyner, puter og sengetøy.
Høies ønske var å skille seg ut på markedet på en kreativ måte, sikre økt merkevarebygging og bredere dekning i målgruppen. Aller, med kundeansvarlig Marian Hagen Østby i spissen, leverte på samtlige punkter.
Oppgaven var å lage en total årsplan med ulike kampanjer for Høie, med spesielt fokus på høstlanseringen. Carat og Høie ga Aller Media frie tøyler til å komme opp med ulike løsninger. Dét ble satt ut i livet ved hjelp av et konsept hvor man søkte «Norges fineste soverom» på kk.no.
Her ble deltagerne rekruttert gjennom sosiale medier, og oppfordret til å sende inn bilder og videoer av soverommet sitt. Deretter fikk fire finalister plukke nyheter fra høstkolleksjonen, før de sendte inn nye bilder hvor rommet var stylet med deres respektive Høie-favoritter.
Videre ble finalistenes soverom presentert i en contentsak på kk.no hvor leserne fikk stemme frem sin favoritt.
Vinneren fikk en ytterligere premie; nemlig et besøk av Aller Concept Store og Høies stylist. Det etterfølgende bilde- og videoinnholdet ble til slutt presentert i en ny contentartikkel: «Ett rom, tre stiler».
– Jeg brukte innsikten vi har om kk.no-lesernes interesser – blant annet at de liker å holde seg oppdatert på trendbildet og vil ha meningene sine hørt – for å utvikle konseptet, sier kundeansvarlig Østby og fortsetter:
– Gjennom kk.no sine kanaler traff vi kvinner med lidenskap for interiør og trender. Siden de setter pris på engasjere seg, var det også viktig at leserne selv skulle få stemme frem den endelige vinneren.
Østby forteller at konseptet ga mange muligheter på tvers av flater – materialet ble benyttet i flere kampanjer, og tatt ut på ulike merkevarer og i forskjellige kanaler – og at dét gjorde det ekstra gøy å jobbe med.
Hun legger til at det også var en spennende utfordring å måtte tenke muligheter og et større bilde, samtidig som det var ekstremt mange detaljer å holde oversikten over:
– Dette er ikke et konsept som gjør seg selv. Dobbelsjekking, detaljplanlegging, å se utfordringer før de oppstår, og et øye for detaljer er avgjørende i et slikt prosjekt. Internt har jeg nok vært en smule irriterende bestemt for å få til alt jeg ville… Og det fikk jeg!, sier Østby muntert.
Hun understreker at hun er glad for at ideen ga såpass god uttelling for Høie, og bedyrer viktigheten av å opprettholde en tett dialog med kunde og byrå gjennom hele prosessen.
Dét sier markedssjef i Høie, Erna Widerøe, seg enig i. Hun er strålende fornøyd med både samarbeid og resultat.
– Vi var spente før vi satte i gang kampanjen… At vi fikk inn 157 høyt kvalifiserte bidrag til vår søken etter Norges fineste soverom var over all forventning. Kreativitet er viktig for god dekning og engasjement hos leserne, og her var Aller Media en super bidragsyter som utfordret oss til å tenke nytt, forteller Widerøe.
– «Norges fineste soverom» er saken med høyest konvertering fra Aller-nettverket på hoie.no og slår de mer tradisjonelle bloggsakene på konvertering. Dét betyr høyt engasjement og interesse hos leseren når det gjelder nettopp interiør på soverommet, og at vi treffer en viktig målgruppe svært godt, sier Widerøe avslutningsvis.
På spørsmål om hva Østby på sin side vil trekke frem som de viktigste suksesspunktene fra kampanjen, lyder svaret slik:
– Det er nettopp dét som er gøy – jeg kan ikke trekke frem noen spesifikke ting, for vi scoret på alt vi skulle av resultater!