progr.jpg

Aller har et sterkt fokus på programmatiske kjøp på tvers av alle våre merkevarer.

Programmatic vokser og gjennom ny teknologi jobber vi i Aller media med de største og beste leverandørene i markedet. 

Aller media har et sterkt fokus på programmatiske kjøp på tvers av alle våre merkevarer. Programmatic vokser og gjennom ny teknologi jobber vi i Aller media med de største og beste leverandørene i markedet.

Hva er programmatic:
Automatisert kjøp og salg innebærer at kjøp av nettannonser i stor grad automatiseres via digitale handelsbørser via en DSP (kjøpsplattform).

Automatiserte kjøp refererer til alle automatiske kjøp av annonseplasser på en webside enten ved bud (RTB) eller ved direkte kjøp slik at annonseplassen er garantert. RTB betyr altså at du byr på en annonseplass på en webside i sanntid.

INMA har laget en guide til programmatic som du kan lese her.

Vi i Aller Media jobber med mange spennende og gode løsninger, så hvis du ønsker å vite mer eller hvordan dere kan samarbeide med oss programmatic - ta kontakt med:

programmatic@aller.no

Her finner du teknisk info om Adform programmatisk og automated guaranteed 

 

Ved spørsmål, ta gjerne kontakt med en av oss på Team Programmatic!
Kenneth Finstad, KAM programmatic 
Ole Einar Nesheim, KAM programmatic 
Kari-Janne Rand, KAM programmatic 
René Selsø, KAM programmatic
Andreas Dahlstrøm, KAM programmatic
Bjørn Erik Dahl, Ad operations specialist, programmatic
Trine Tvetbråten, Data analyst
Jon Scheistrøen, Revenue and yield manager
Camilla Halleraker, Leder programmatic