Magasinet

Magasinet header
Magasinet logo hvit

Siden 1999 har Magasinet begeistret både lesere og annonsører med overraskende og grundige reportasjer, flotte bilder og prisbelønnet design.

Magasinet skal være aktuelt, berørende, underholdende, overraskende og gi ny kunnskap. Ambisjonen er å styrke relasjonsjournalistikken og gi leserne mer aktualitet og flere dokumentarer. Annonsene får dermed høy oppmerksomhet og lang levetid.

Hver uke har Magasinet mange dedikerte lesere - som gjerne leser Magasinet flere ganger. I gjennomsnitt bruker leseren 45 minutter på avismagasinet.

Dette er eksepsjonelt høyt, og gir uante muligheter for våre annonsører. Vi har skapt et rom der annonsører treffer leserne i en unik modus. Leseren har tid, ro og fokus på både dybde og innsikt.

Dagbladet Magasinet er Norges tredje største avismagasin, og er et massespredt produkt som står i avisstativene med Dagbladet fra Lindesnes i sør til Nordkapp i nord hver helg.

Bjørn Carlsen 3

Kjære annonsør,

Magasinet har siden 1999 fengslet det norske folk med kvalitetsjournalistikk av høyeste rang. De sterkeste menneskemøtene, mest dyptpløyende reportasjene og beste, personlige rådene fra ulike eksperter får du i våre spalter. Hver lørdag leses Magasinet på papir fortsatt av nærmere 200.000 norske kvinner og menn. Magasinet skal være aktuelt og overraske et bredt lag av lesere, samtidig som det har noen elementer i seg som faste lesere forventer å finne hver uke. Kryssordene til Rolf Hansen har en ekstremt lojal fanskare, som bare «må ha» hans intrikate lek med ord hver eneste lørdag.

Takk for at du velger oss når du vil nå tydelig ut!

Bjørn Carlsen

Redaktør, Magasinet

Nøkkeltall

Lesertall

188400
Lesere
53 %
Kvinner
47 %
Menn

Alder

4%

12 – 19 år

24%

20 – 39 år

28%

40 – 59 år

44%

60 år +

Lesernes interesser

86 %
Helse
85 %
Personlig økonomi
82 %
Mat og drikke
83 %
Reiser og ferie
75 %
Mosjon og trening
67 %
Oppussing og vedlikehold av bolig
62 %
Interiør og innredning
61 %
Klær og sko
54 %
Elektronikk
42 %
Skjønnhet og egenpleie
40 %
Bil og motor

Kilde: Kantar Forbruker & Media 24/2 - Q2 2024

Ønsker du mer info?